Субота
28.06.2025
12:37
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя початкових класів Пришлюк Алли Василівни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [28]

Прислів'я дня

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74

Свята та події
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Майстерня скульптора у початковій школі

Державний стандарт освітньої галузі мистецтва  ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів. Мистецька компетентність – є здатність до пізнавальної і практичної діяльності у певному виді мистецтва. Я вважаю, що освітня галузь “Мистецтво” у початковій школі є однією з ланок неперервної мистецької освіти, що логічно продовжує дошкільну освіту, створює базу для успішного опанування учнями художніх компетенцій основної школи.

Навчальна програма “Образотворче мистецтво” реалізує вимоги освітньої галузі “Мистецтво” (змістова лінія “Образотворче мистецтво”) Державного стандарту початкової загальної освіти та гармонійно поєднує навчально-виховний потенціал образотворчої культури з її естетично-мистецькою, зображально-моторною і  творчо - діяльнісною складовими. [1, с.201]

Декоративно-прикладне мистецтво – вид образотворчого мистецтва, створення та прикрашання предметів повсякденного побуту. Декоративно-прикладне мистецтво найбагатше і найрізноманітніше: художня обробка дерева, розпис, вишивання, ткацтво, різьблення, вироби з глини, шкіри, соломи, лози і т. д. На мою думку, для цього мистецтва характерні традиції минулого, декоративність виробу, перевага давніх геометричних мотивів, чорно-червона гама в прикрашанні одягу, наявність спільного в мотивах, тематиці і характері з мистецтвом інших слов'янських народів. Своєрідність декоративно -  прикладного мистецтва українського народу зумовлена особливостями суспільно-політичного розвитку нашої держави, природними умовами її території. Спілкування з національним народно-прикладним мистецтвом необхідне в моральному становленні особистості кожної дитини. Воно є надзвичайним засобом виховання любові до рідного краю,  формування почуття краси мистецтва. Розкриває великий зміст української культури, знайомить з їх минувшиною і сучасністю, допомагає прищепити любов до  національної  культури, звичаїв та традицій.

Я хочу поділитися деякими методичними  напрацюваннями. Пропоную фрагмент розповіді при опрацюванні теми «Матеріали, інструменти та обладнання художника - скульптора»

- Діти, завітаємо до майстерні скульптора. Він створює свої композиції на спеціальному станку – тринозі з підставкою, яку обертає. На ній митець розміщує круглу скульптуру, над якою працює. Він ліпить витвір, споглядаючи з усіх боків. Для створення скульптури використовують різні техніки та матеріали: ліплення з глини, висікання з каменю, різьблення по дереву, чеканка по металу. [2, с. 36] Під час розповіді демонструю учням фотографії, щоб викладений матеріал був більш доступний до сприйняття. Діти із захопленням слухають і поринають у майстерню скульптора.

Ліплення - один з видів образотворчого мистецтва, створення скульптури з м'яких матеріалів. Я вважаю, що цей вид мистецтва доступний як для дітей дитячого садка, так і для учнів на уроках образотворчого мистецтва у школі. А вцілому,  ліпити можна у будь – якому віці. Я із задоволенням люблю ліпити і зараз. Уроки ліплення сприяють розкриттю творчих здібностей учнів, художній смак, розширюють художній кругозір дитини, формують творче ставлення до навколишнього світу. На уроках образотворчого мистецтва я дарую учням радість творчості, знайомлю з народними умільцями – скульпторами, показую прийоми ліплення. Це у свою чергу допомагає подолати дитячі труднощі  у процесі навчання, прищеплює інтерес до ліплення, знайомить вихованців зі світом різних предметів, розширює можливості образотворчої діяльності дітей. Актуальність теми «Скульптура» полягає в ефективності засобів пізнання об’ємно – просторових властивостей дійсності. Тривимірне зображення об’ємних предметів допомагає учням пізнати об’єкти в реальному повноті їх форми.

Я переконана, що під час такої роботи в повній мірі реалізуються великі можливості для естетичного і художнього виховання учнів, а також для їх загального розвитку. Такі уроки дають школярам хорошу можливість в оволодінні  навичками   роботи   з  різними  матеріалами і інструментами, якими вони користуються  в багатьох видах трудової діяльності. Займаючись ліпленням діти розвивають дрібну моторику рук, виховують естетичні почуття, відновлюють внутрішній баланс організму та душевну рівновагу.

У своїй роботі я практикую ліплення не тільки з пластиліну, а й з глини. Займаючись ліпленням, діти починають розрізняти декоративні елементи у візерунках та розташуванні їх на поверхні предметів.

Для розвитку зорово-моторної  і зорової пам'яті я організовую роботу дитини за зразком, який має такі етапами: спочатку дитина працює з постійною зоровою опорою на зразок, потім час розглядання виробу  значно скорочується до 20 секунд залежно від складності  запропонованої роботи, але так, щоб дитина встигла розглянути і запам'ятати зразок виробу. У декоративному  ліпленні велике значення має  робота над формою. Якщо дитина часто спостерігає за предметами  декоративно-прикладного мистецтва, то у такої дитини  накопичується досвід у вирішенні зорових образів. Діти розглядають вироби, аналізують їх форму, пропорції, деталі. Ліплення по пам'яті вчить дитину самостійно створювати образ, оздоблювати його і бачити кінцевий результат своєї роботи.

Зверніть увагу, які скульптури ліплять мої вихованці. Ці тваринки вони ліпили із задоволенням, кожен намагався зробити свою роботу якомога красивішою і цікавішою.

У кожного з нас є свої улюблені мультиплікаційні фільми. От вихованець мого класу Микола П. вирішив зліпити героїв мультиплікаційного фільму «Смішарики». Давайте оцінимо його роботи.

               Ліпити діти люблять і вміють, і тому можуть відразу «показати себе». Дитина, у якої ліплення не вдається часто не хоче ліпити, але завдання вчителя полягає у тому, щоб у кожній своїй роботі дитина зуміла побачити те позитивне, за що її потрібно похвалити і підбадьорити.  На своїх уроках я хвалю дитячі роботи, разом з дітьми ми аналізуємо їх і словесно оцінюємо.     

Переконана, що важко не погодитися з тим, що кожна дитина індивідуальна по-своєму, розкриває свої творчі здібності по-різному, розвивається неоднаково. Саме вчитель створює на уроці емоційно-образну атмосферу пізнання, ставить цілі і організовує живе спілкування між дітьми та художніми творами так, щоб мистецтво служило розвитку духовного світу дитини. На своїх уроках я знайомлю учнів з видатними творами скульптури: експонати Музею Михайлівського Золотоверхого собору, творами Михайла Йосиповича Микешина (пам’ятник Богдану Хмельницькому в м. Києві).

Величезне значення має пізнання художньої культури свого народу, знайомство з українськими скульпторами. Нещодавно в Інтернет – мережі я прочитала оголошення, що у Черкаському обласному художньому музеї відкрилась персональна виставка талановитого молодого скульптора Дмитра Бур’яна “Бунт 25”.  Відразу вирішила познайомити своїх вихованців з творами скульптора – земляка. Так,  як не в кожного є можливість персонально відвідати виставку робіт, я познайомила учнів віртуально, створивши презентацію. Пропоную вашій увазі презентацію «Дмитро бур’ян – скульптор, український патріот»

Підсумовуючи вищесказане, зауважу, що ефект «оживлення» зображення залежить не від уміння дитини правдоподібно і детально зображувати, а від виразної сили його творчої уяви, тобто  при ліпних  роботах з дітьми потрібно брати до уваги їх вікові особливості, творчі здібності дитини та ставлення до навколишнього світу. Таким чином, уроки ліплення необхідні дітям, так як вони допомагають розкрити творчий потенціал дитини, його індивідуальні здібності, сприяють всебічному розвитку особистості.

 

Список літератури

1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1- 4 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011.

2. Калініченко О.В., Сергієнко В. В. Образотворче мистецтво // Підручник для третього класу – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013

3. Аносова, Є.С. Особливості скульптурного образу // Початкова школа № 1: До уроків образотворчого мистецтва. - М., 2005

4. Казакова І. С. Вчимося малювати і ліпити тварин / І.С. Казакова - М.: Чисті ставки, 2006.

5. Використані матеріали Інтернет – ресурсу// Режим доступу:

http://v4asno.com

http://in.ck.ua

 

Категорія: Мої статті | Додав: Алла (08.05.2015)
Переглядів: 752 | Теги: майстерня скульптора, декоративно-ужиткове мистецтво, народні умільці Черкащини. | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

новини школи
[16.03.2018][Новини 1-Г класу]
Стежкою добра (0)

фото дня

Рік в Україні ...

Погода

Пошук