Субота
28.06.2025
04:30
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт учителя початкових класів Пришлюк Алли Василівни
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [28]

Прислів'я дня

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 74

Свята та події
Календарні свята та події. Спілкуємося українською

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

ІГРОВІ ПРИЙОМИ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

На мою думку, однією із форм суспільної свідомості є мистецтво, яке є відблиском дійсності у конкретно – чуттєвих образах, що відповідає певним естетичним ідеалам. Образотворче мистецтво у початкових класах є невід’ємною частиною культури, яке сприяє розвитку високорозвиненої особистості, духовності, творчості та інтелекту.

Державний стандарт початкової загальної освіти  вміло поєднує образотворчу культуру з естетично – мистецькою, що дає змогу формувати у молодшого школяра ключові та міжпредметні компетентпості. [2, С. 54]  Тому цілком справедливим буде твердження: процес опанування художних цінностей полягає у здобутті власного естетичного досвіду.

Переконана, що важко не погодитися з тим, що уроки образотворчого мистецтва спрямовані на розвиток в учнів спостережливості за довкіллям, умінням «бачити життя», творити прекрасне. А тому я, як  учитель початкових класів, до уроків мистецтва готуюся так відповідально, як до  уроків математики чи української мови. Мої уроки образотворчого мистецтва цікаві, неординарні та захоплюючі.

Хочу поділитися з Вами своїми напрацюваннями у сфері емоційно – естетичному досвіду. Швидкий розвиток інновацій дозволяє сучасний урок урізноманітнити, забезпечити ІТ – обізнаністю, використовувати ІКТ. Всім нам відомо, що характерною особливістю дитинства є гра. Саме за допомогою гри дитина здатна реалізувати свої потреби, бажання, інтереси, вчиться радіти успіху, набуває досвіду. Мені на згадку спадають слова Василя Сухомлинського: «Дитина має справжнє інтелектуальне життя тоді, коли вона живе у світі гри, музики, фантазії, творчості. Без цього вона не є краща за зів’ялу квітку». І це, дійсно, так. Запитаєте, чому? Тому, що я, спостерігаючи за учнями на уроках образотворчого мистецтва, помітила: діти не завжди можуть опанувати характерні елементи зображувальної  діяльності. А чому? Тому, що не розуміють доцільність правил і вимог. Та якщо Ви запропонуєте дитині це завдання у вигляді гри чи якоїсь іншої цікавої форми, учні починають Вас розуміти та емоційно -  творчо працювати: з – під дитячих пензлів оживають персонажі, герої казок, проявляється фантазія.

Ще одним важливим фактором на уроці образотворчого мистецтва є розвиток стійкого інтересу учнів. Як його завоювати? На мою думку, учитель повинен добре знати інтереси учнів, їх уподобання, індивідуальні особливості і тоді він зможе учням запропонувати гру, у якій діти зможуть проявити себе, а, отже, зацікавити та проявити інтерес. Я вважаю, що за допомогою гри, знання в учнів значною мірою поглиблюються, закріплюються, удосконалюються, змінюється характер уроку та й сама діяльність учнів на уроці. Учитель має вміти постійно зацікавити дитину. А як це робити? Потрібно у навчальний процес вводити все нові ігри, нові завдання, щоб впливати на інтерес учнів, заохочувати їх, пробуджувати зацікавленість. [1, С. 48] 

Без перебільшення можна стверджувати, що творчість учнів на уроці просто так не виникає, учитель має її стимулювати, створивши відповідну атмосферу. Часто учитель не знає як створити таку атмосферу. Тут нам допоможе гра чи ігрова ситуація. Гра, яку учитель буде використовувати на уроці, повинна мати чітку мету як навчальну, так і виховну; ну і, звичайно, бути доцільною до теми уроку. Ви задумаєтеся над тим, звідки взяти ігрове обладнання до гри. Я зі своїми вихованцями використовую підручні матеріали: кольоровий папір, картон, гуаш, поролон, фанеру (куски фанери, які є вдома), старі ляльки чи іграшки, якими учні вже не граються. Іноді, батьки із задоволенням допомагають мені (виготовляють костюми до рольових ігор). Головна мета таких ігор – це естетичне виховання, а досягти його можна за допомогою спостережливості, вміння «бачити красу» навколо себе.

Пропоную Вашій увазі добірку цікавих дидактичних ігор, які спрямовані на розвиток в учнів творчих здібностей, естетичних смаків. Пам’ятайте, гра на уроці повинна тривати не більше п’яти хвилин. Пояснити зміст гри намагайтеся доступно і максимально емоційно, тим самим ви зацікавите дітей ще до початку гри. І головне – гра має відповідати темі  уроку. (Додаток 1)

Дуже люблять діти на уроках мистецтва виконувати ролі казкових героїв. Вони влучно передають характер героя його мову та звички. Такі ігрові прийоми роблять урок «живим», емоційним, учні у доступній формі засвоюють правила образотворчої грамоти.  Ігрові прийоми варто використовувати також на уроках тематичного малювання. Ви можете запропонувати учням інтерв’ю, відео репортаж, відео консультацію, прес – конференцію. Ігри, на мою думку, мають створювати композицію живих образів, щоб учні могли розв’язувати поставлені завдання, бути емоційними, мати бадьорий піднесений настрій, а головне – їм хотілося працювати.

Я вважаю, що велике значення у розвитку цікавості до уроків образотворчого мистецтва у дітей мають творчі зустрічі з майстрами- художниками, відвідування музеїв, творчих майстерень митців. На жаль, учні сільських шкіл не завжди мають таку можливість. У такій ситуації я пропоную своїм вихованцям віртуальну подорож, віртуальну зустріч, перегляд кінофільмів про видатних митців. Звичайно, живе спілкування не можна порівнювати з віртуальним, але за допомогою комп’ютерних технологій, діти мають можливість познайомитися із творчістю видатних митців, «побувати» у картинних галереях.

Пропоную Вашій увазі творчі доробки зі своєї роботи, сподіваюся вони допоможуть учителям та учням, а, можливо, стануть поштовхом для створення власних доробок. (Додаток 2)

Робота на уроці має бути продуктивною, а також викликати в учнів інтерес до мистецтва. Цьому, на мою думку,  учителю може допомогти саме презентація. Вона має бути не нав’язливою, доречною,  відповідати темі уроку, а головне – відповідати віку учням, тобто бути доступною.  

Як на мене, то образотворче мистецтво у сукупності всіх видів «створює» картину реальності життя людини. Що я маю на увазі? Тобто, мистецтво наочно втілює у життя образи, які вважалися мрією чи фантазією. Таке можливе лише тоді, коли учитель уміє виявити образотворчі та інтелектуальні можливості учнів, їх творчі здібності,  вчить дитину бути самостійною, долати свої труднощі. І тоді уроки образотворчого мистецтва є ефективними та продуктивними, вони спрямовані на розвиток в учнів творчої компетентності. Це дає змогу учителю розвивати у дітей уяву, фантазію, відчути у дитячій душі потяг до прекрасного. [5, С. 66]  Завдяки такій клопіткій роботі педагог вчить учнів естетичному світогляду, творчому виразу у своїх роботах,  нестереотипному мисленню.

Без перебільшення хочу сказати, що уроки мистецтва спрямовані на виховання в учнів творчих здібностей, а також дозволяють учителю розширити свої функції, проявити ініціативу, свою фантазію. Учитель вчить молодших школярів висловлювати свою думку до побаченого, поважати думку колективу, зіставляти та узагальнювати. Діти також вчаться аналізувати, що є формуванням уміння ефективно пізнавати дійсність, створює у колективі атмосферу творчої  співпраці,  толерантного ставлення один до одного.

Як на мене, то часто урок образотворчого мистецтва складається з таких частин, як вступна бесіда та практична робота учнів. Такі уроки не приносять учням задоволення, а також у дітей немає радості творчості. Але без перебільшення хочу сказати, що уроки мистецтва спрямовані на всебічний розвиток особистості, навчання учнів бачити прекрасне у мистецтві, відчувати радість від своєї роботи. Всім відомо, що учнів молодшого шкільного віку приваблює щось яскраве, прекрасне, їм простіше сприйняти інформацію за допомогою мультфільму, цікавої гри, комп’ютерної презентації. Готуючись до уроку, учитель має дібрати ненав’язливу наочність, яка не повинна відволікати учнів від основного завдання уроку. Пам’ятайте, успіх залежить від уміння учителя зацікавити дітей,  а також не забувайте робити висновки після гри, до того ж це повинен робити не тільки учитель, а й всі учні класу. Звичайно, гра стає певним стимулом до певної діяльності на уроці,  у дітей формується певний рівень знань, умінь, на основі яких вони із задоволенням  працюють на уроці.

Без перебільшення можна стверджувати, що ігрові ситуації дозволяють учням у більш доступній формі пізнати красу навколишнього світу, розширити і поглибити свої захоплення, відчути творчий «комфорт». Гра несе в собі певний об’єм знань, закріплює набуті навички, а також розвиває спостережливість, уяву та фантазію.

На завершення свого роздуму підсумую: результативність образотворчої діяльності учнів залежить від того, як майстерно учитель готується до уроків мистецтва. Коли учні охоче працюють на уроці, а малювання приносить радість – це означає, що Ви можете досягти великих успіхів.

На уроках образотворчого мистецтва подорожуйте, змагайтеся, грайтеся, досліджуйте, мандруйте і тоді кожен Ваш урок буде сповнений радості, задоволення, успіху.  

Категорія: Мої статті | Додав: Алла (12.06.2016)
Переглядів: 2163 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

новини школи
[16.03.2018][Новини 1-Г класу]
Стежкою добра (0)

фото дня

Рік в Україні ...

Погода

Пошук