Мета
моніторингових досліджень - відповідно до завдань державної політики в галузі освіти – з'ясувати рівень
засвоєння учнями загальноосвітніх навчальних закладів навчального матеріалу з
основних предметів за результатами їхнього навчання в початковій та основній
школі.
Цілі
моніторингового дослідження для системи освіти – виявити болючі проблеми сучасної школи
та визначити дієві шляхи їх подолання, покращити та удосконалити якість
освітньої галузі: внести корективи в Державні стандарти, удосконалити чинні
навчальні програми і підручники, навчальні плани, поліпшити організацію
навчального процесу, підвищити педагогічну майстерність учителів, оснастити
школи сучасним навчальним обладнанням та комп’ютерами.
Інформування
освітян та широкого загалу громадян (науковців, викладачів, методистів,
учителів, батьків) –
оприлюднення інформаційно-аналітичних матеріалів з результатами моніторингу в
засобах масової інформації, на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України
та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
Цілі
моніторингового дослідження для батьків –одержання об’єктивної інформації про результати навчальної
діяльності учнів, з'ясування рейтингового рівня знань з метою визначення
прогалин у вивченні шкільних предметів для покращення успішності в навчанні.
Кожна дитина за результатами виконання завдань отримує рейтингову оцінку та
характеристику навчальних досягнень відповідно до визначеного рівня:
• початковий
– якщо сумарний бал за виконання тесту менше 50 відсотків від максимально
можливого сумарного бала;
• середній –
якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 50 до 70 відсотків від
максимально можливого бала;
• достатній
– якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 71 до 90 відсотків від
максимально можливого бала;
• високий –
якщо сумарний бал за виконання тесту більше за 90 відсотків від максимально
можливого сумарного бала.
Термін проведення – 12 листопада – 12 грудня 2013
року.
Форма
проведення– контрольні
роботи тривалістю 45 хвилин у форматі тестових завдань закритого і відкритого
типу.
Суб'єкти
моніторингу – учні 5-х
і 10-х класів; учителі предметів, з яких проводиться тестування.
Матеріали
для проведення – збірники
тестових завдань з основних предметів.
Структура
збірника тестових завдань:
1. Звернення
до батьків.
2.
Пояснювальна записка для учня та вчителя.
3. 10
варіантів тестових завдань.
4. Бланк
відповідей + анкета для учня (4–5 запитань).
Структура
методичного збірника:
1. Звернення
Міністерства освіти і науки України.
2. Звернення
Президента Національної академії педагогічних наук України В.Г. Кременя.
3. Наказ МОН
України «Деякі питання моніторингу якості загальної середньої освіти» (від
17.07.2013 р. № 995).
4.
Інструктивно-методичні матеріали для вчителів, методистів про організацію,
проведення, оцінювання та узагальнення результатів моніторингу, а також графік
проведення моніторингу.
5. Анкета
для вчителя.
|