ДЕПАРТАМЕНТ
ОСВІТИ І НАУКИ
ЧЕРКАСЬКОЇ
ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ВІДДІЛ
ОСВІТИ ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Спортивні
розваги
Пришлюк Алла Василівна,
учитель початкових класів,
друга кваліфікаційна категорія
Кривчунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
2014р.
Тема.
Маша і
Ведмідь - олімпійські надії
Мета. Формування
ключових компетентностей:
·
вміння вчитися - самоорганізовуватися до навчальної діяльності у
взаємодії;
·
соціальної – проектувати стратегії
своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно
співпрацювати з партнерами у команді (групі), проявляти ініціативу;
·
громадянської – знати прізвища відомих олімпійських
чемпіонів минулих років та чемпіонів нашої країни; з повагою ставитися до
відомих людей (спортсменів);
·
здоров’язбережувальної
- уявлення і поняття про здоров'я, здоровий
спосіб життя та безпечну поведінку;
усвідомлення здоров'я як вищої життєвої цінності; дбайливе ставлення
до свого здоров’я: розпорядок дня, загартовування;
·
компететності
з ІКТ - здатність учня орієнтуватися в
інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією,
вміння осмислювати та використовувати
інформацію з різних джерел.
Формування предметних компетентностей:
·
розширити уявлення дітей про олімпійські ігри,
олімпіади та її символіку;
·
закріпити
знання про види спорту (різновиди ходьби
і бігу);
·
поповнити і активізувати словниковий запас учнів;
·
удосконалювати
рухові вміння і навички;
·
розвивати
спритність, увагу, швидкість реакції;
·
прищеплювати дітям любов до фізичної культури,
спорту;
·
виховувати
доброту , чуйність , бажання допомагати іншим.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: мультимедійний
проектор, ілюстрації із зображенням спортсменів, мультимедійні презентації «Спортивна ходьба. Як усе
починалося», «Олімпійські зірки України»,
«Олімпійська гордість України», відеофільми «Кроком руш» та «Різні види бігу».
Місце проведення: спортивний зал, прикрашений
ілюстраціями і
картинками із зображенням спортсменів, видів спорту, дитячими малюнками на олімпійську тематику.
Хід уроку
Учні заходять до залу і
бачать , як Маша і Ведмідь, про щось
сперечаються.
Учитель. Доброго дня, Маша і Ведмідь! Про що ви так
голосно сперечаєтеся ?
Маша. Добрий день, діти!
Скоро олімпіада, всі готуються до неї, тренуються , багато займаються спортом , а ми
з Ведмедем нічого не вміємо і не знаємо.
А ми дуже хочемо , потрапити на олімпіаду .
Ведмідь. Діти, допоможіть нам!
Учитель. Маша, а ти розкажи нам , що таке Олімпіада. А
ми подумаємо , як вам допомогти .
Маша. Діти, а ви любите
грати? (Відповіді дітей).
Маша. А в які ігри , ви любите грати? (Діти називають ігри)
Маша. Є такі ігри, в які
грають не тільки діти , а й дорослі. І не тільки в нашій країні , а в усьому
світі. І називаються вони Олімпійські ігри. Скоро пройде зимова Олімпіада -
2014 в м.Сочі (Росія), а в 2016 році
проходитимуть XXXI Літні Олімпійські ігри, які вперше пройдуть в
Південній Америці, в м. Ріо-де-Жанейро і всі спортсмени готуються до цих олімпіад, багато тренуються . Адже на
олімпійські ігри поїдуть найсильніші, сміливі і спритні.
(Маша разом з учнями переглядають ілюстрації із
зображенням різних видів спорту, мультимедійну презентацію «Спортивна ходьба.
Як усе починалося.»).
Учитель. Тепер ми знаємо , що таке олімпійські ігри,
знаємо також історію винекнення спортивної ходьби, як олімпійського виду спорту.
І ми навчимо і покажемо вам , що знаємо і вміємо самі.
Ведмідь. Діти, навчіть нас, будь ласка. Ви всі такі
красиві, здоровенькі, веселі.
Учитель. А це ми тому такі , що любимо спортом
займатися. Кожен день робимо зарядку і займаємося фізкультурою.
Учитель. Діти, а давайте спочатку навчимо Машу і
Ведмедя робити зарядку. (Відповідь дітей)
Учитель. Ну, тоді всі в коло ставайте і зарядку
починайте
Комплекс вправ «Ми -
сильні »
Одного разу наша Маша
Варила в будинку кашу.
Кашу зварила ,
У кашу масло поклала .
Молока налила ,
Кашу маслом запила .
Їжте , діти , вранці кашу ,
Будете як Маша наша:
здоровими, сильними,
міцними і красивими!
1 . « Міцні руки»
В. п.: ноги злегка розставити , руки зігнуті
в ліктях , притиснуті до боків , кулачки у плечей . Руки з силою витягнути
вгору , кулачки не розтискати . Повернутися у в. п. Зберігати стійке положення
. Повторити 5 разів.
2 . «Ми - сильні »
В. п.: ноги нарізно ,
руки на пояс. Нахил вперед , руки вниз. Повернутися у в. п. Нахил - видих.
Повторити 4-5 разів.
3 . « Міцні ноги»
В. п.: ноги злегка
розставити , руки на пояс. Злегка згинати і випрямляти ноги («пружинка»). Після
3 - 4 -х рухів відпочинок. Дихання довільне. Повторити 3-4 рази.
4 . « Відпочинемо »
В. п.: ноги злегка
розставити, руки за спину. 3-4 рази потопати правою, потім лівою ногою ;
зробити 6-8 підскакувань . Дихання довільне. Повторити 3 рази, чергуючи з
ходьбою.
5 . «Ми - молодці »
В. п.: ноги нарізно ,
руки вниз. Руки в сторони , глибокий вдих носом. Повернутися у в. п, на видиху
вимовити « а- а- ах ». Повторити 3-4 рази.
Маша. Діти, а ви любите дивитися мультфільми?
(відповіді дітей)
Учитель. Назвіть, які мультфільми ви переглядаєте.
(відповіді дітей)
Маша. Діти, зараз ми переглянемо відеофільм, де ви
дізнаєтеся для чого людині ходьба і яку вона приносить користь для здоров’я.
(Учні разом з Машею і
Ведмедем переглядають відеофільм «Кроком руш»).
Учитель. Діти, яке значення має ходьба для здоров’я
людини? (відповіді дітей)
Учитель. А тепер давайте
пограємо з Ведмедем .
Гра «Снайперська ходьба».
Крейдою накреслені мішені (п’ять кіл). Від центра
назовні - цифри 5,4,3,2,1, які вказують
на кількість очок. Діти, по черзі, із зав’язаними очима, від лінії старту
намагаються пройти визначену кількість кроків і набрати якнайбільшу кількість
очок. Перемагає той, хто набирає найбільше очок.
Ведмідь. Діти, ви справжні снайпери з ходьби, мені так
приємно з вами гратися.
Учитель. Діти, спортсмени, готуючись до олімпіади, тренують свої м’язи. Вони не тільки займаються таким видом спорту як ходьбою,
але й бігом. От ми переглянемо відеофільм, з якого ви дізнаєтеся, які існують
види бігу.
(Учні переглядають відеофільм «Основні види бігу»).
Учитель. Діти, які ви запам’ятали види бігу? (відповіді дітей).
-
А
де саме проводяться змагання з бігу? (відповіді дітей).
Маша. Якщо ти, Ведмедику, не втомився, то
давай ще пограємося з дітьми?
Ведмідь. Я залюбки ще пограю у свою улюблену гру
«Ведмідь і бджоли»
Гра «Ведмідь і бджоли».
Діти діляться на дві групи: менша за
кількістю – це «ведмеді», більша – «бджоли». Накреслене коло – це «ліс», де
живуть ведмеді, решта простору – «луки», за луками знаходяться «вулики», у
«вуликах» мешкають бджоли.
Бджоли вулик залишають,
в луг квітучий поспіщають.
Полетіли до квіток,
Щоб зібрати з них
медок.
Промовивши ці слова, діти – «бджоли»
летять на луки до квіток збирати
мед, а ведмеді намагаються їх зловити.
Учитель. Дуже гарна гра Ведмедику, вона нам сподобалася. Правда, діти? Маша.
Діти, я хочу, щоб ми з вами
переглянули мультимедійні презентації про олімпійських чемпіонів зі спортивної
ходьби та бігу.
(Маша разом з учнями переглядають,
мультимедійні презентації «Олімпійські зірки України» та «Олімпійська гордість
України»).
Учитель. Діти, ми з гордістю можемо сказати,
що наша держава Україна є олімпійською країною, адже ж скільки в нас багато
олімпійських чемпіонів, чемпіонів Європи, деякі з них є рекордсменами України,
призерами Кубка Світу.
- Які прізвища ви запам’ятали? (відповіді
дітей)
Учитель. Діти, давайте разом з Машею і Ведмедиком
пограємо у гру «У ведмедя у бору».
Рухлива гра «
У ведмедя у бору»
У ведмедя у бору
Гриби , ягоди беру!
А ведмідь сидить
І на нас ричить!
Під час виголошення тексту учні маленькими кроками на носках йдуть у бік сплячого ведмедя, імітують збирання грибів та ягід - нахиляються
за ними , роблять вигляд , що зривають їх і складають в кошики.
Після цихслів «ведмідь» тихо ворушиться,
потягується, з ричанням підводиться. Діти тікають, а ведмідь біжить за ними і
намагається когось зловити.
Ведмідь. Діти, які ви молодці, як добре вмієте гратися. Ви справжні спортсмени.
Маша. Дякуємо, діти, що навчили нас бути сміливими, швидкими і спритними. Нас
тепер обов’язково
візьмуть на олімпіаду. До побачення!
Діти прощаються з
Машею і Ведмедем і поветтаються до класу ( спокійна ходьба).
|